Vår semestervecka

Söndag och min och sambons enda semestervecka ihop lider mot sitt slut.
Har inte bloggat i veckan så tänkte lite kortfattat berätta vad vi haft för oss :)

Måndag - Vi spenderade dagen på universeum följt av middag på stan och sedan femkamp på Liseberg
                 med Sara och Mattias. Riktigt bra start på semestern!

Tisdag - Jag och Marcus får för oss att måla om sovrummet, åker till Ikea en sväng och köper sedan färg.
               På eftermiddagen sätter vi igång och röjer ut rummet och förbereder för målningen.
               Vi hinner göra klart allt och klockan slår tolv, vi går och lägger oss så färgen får torka
               över natten.

Onsdag - Finslipar på sovrummet, åker till Ikea och köper ny tv-möbel som egentligen bara är en hylla.
                Köper även en smal bokhylla, nästan som ett vitrinskåp och så slänger vi ut de gamla möblerna.
                 Vi flyttar in alla grejer i sovrummet. Äntligen är det klart! :)

Torsdag - Vi tar en heldag på Skara sommarland. Hur mysigt som helst. Vi kollade på en vattenshow och
                 åt mat och glass och åkte attraktioner, inget badande dock.

Fredag - Lång sovmorgon. Sen åkte vi till Vårdcentralen, dags för CRP-blodprovstagning för mig igen.
               Tyvärr är det inte helt nere än. Eftermiddagen spenderas hemma hos oss med mamma, pappa
               och lillebror som jag inte träffat sedan i början av juni :) Pappa fyller nämligen år!
               Vi äter pizza och efterrätt som mamma lagat och sitter och pratar hela eftermiddagen.
                Kvällen skulle vi spenderats hos en kompis som skulle haft inflyttningsfest, men hon blev sjuk.
                Istället hade vi myskväll jag och Marcus.

Lördag - Lång sovmorgon igen. Grejar lite här hemma och åker sedan till vårdcentralen då jag trodde jag 
               fått halsfluss! Tänkte att sämre timing kunde det fan inte var. Hade ont i halsen och såg två vita
               prickar. Så några timmar spenderades på akuten och det visade sig att det inte var något. Phew!
               Marcus och jag skulle ha gått på restaurang men det hann vi inte med då vi vart på akuten.
               Men bio blev det i alla fall, nattbio :) World war Z, riktigt bra om än lite töntig haha.

Idag - Idag är enda dagen jag och Marcus inte direkt umgås. Hjälpte han att klippa sig i förmiddags men 
           sen åkte han iväg till sitt garage och jag ska på Rix FM festival och sen bio med tjejkompisarna :)

Riktigt bra vecka, hoppas nästa blir minst lika bra då jag och Amanda är i Grekland!
Lägger upp några bilder från veckan som gått.



Kommentarer
lovisa

sv: men vad kul att du svarade! :) haha jo det kan faktiskt stämma, jag tror jag startade bloggen 2010 så det är ju 3 år :)

2013-08-20 @ 16:25:19
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0