Promenad måndag

Dagen började med en allt för lång sovmorgon. Jisses vad jag blir slapp av att inte ha rutiner.
Vi är ju hemma mer eller mindre varje dag under åtta veckor nu när vi skriver uppsats.
Idag hade jag och min skrivarkompis bestämt oss för att inte ses utan vi startar veckan i morgon i stället.
Om tre veckor beräknar vi vara färdiga med grunden till uppsatsen så att vi har en vecka på oss att finslipa.

Idag hade jag ett ärende till apoteket så tog mig en promenad dit, fram och tillbaka resulterade i 3.5 km.
Lagom vardagsmotion :) Ingen träning blev det idag då ingen annan kunde träna och jag kände inte
för att åka till gymmet själv. Satt ute i solen med Ronja och drack kaffe och pluggade inför vår
sluttenta som är i mitten av november. Ju mer jag pluggar (vilket än så länge inte är alls mycket)
desto mer inser jag hur mycket jag måste lära mig på den här korta tiden som är kvar, suck.
Vi får se om det blir någon legitimation för min del. Nä nu ska jag vara lite mer positiv!

Tvätta har jag i alla fall också hunnit med idag. Sedan kom sambon hem i normal tid idag (halv sex)
och även han ville utnyttja det fina vädret och frågade om jag ville gå ut på en promenad.
Visst ville jag det. Det blev 2.5 km vid sjön här bredvid. Lagom myspromenad :)

Nu står jag och lagar middag, sen blir det filmmys :)
Vi hyrde två filmer i lördags och har bara hunnit se den ena än.
I morgon får jag gå upp i hyfsad tid då jag ska vara hos Ghaza vid tio.
Vi ska skriva metoddiskussionen till uppsatsen.
På onsdag ska vi även träffa vår handledare och antagligen gå igenom resultatet
som vi skickade in i fredags. Hoppas hon inte har allt för mycket åsikter, haha.

 
 


Kommentarer
Mamma

Åhh vilka fina bilder. Härliga höstdagar! Kul att mannen ville gå promenad. Kämpa på med allt pluggande. Du klarar det! Kramis mamma

2013-09-28 @ 19:24:09
LindaViola - mamma till två!

När jag skrec c-uppsats satsade vi på intensivt skrivande mån-tors och sen vara lediga fredag. Det var så skönt!

2013-10-19 @ 20:00:40
URL: http://lindaviola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0