Gaah

Jag hinner inte med! Tiden går för fort. Känns som att det va typ tre dagar sedan jag bloggade och det visade sig vara 10 dagar sedan?! Fy, i denna farten är det januari och färdigpluggat på nolltid! Fredag i morgon alltså, igen. Kan inte säga det för få gånger, jag fattar inte var veckorna blir av! Hur som haver. Veckan har precis som föregående veckor ägnats till uppsatsskrivande. Igårkväll var det även en liten träff med klassen och andra ssk klasser där fem nyutexade sköterskor pratade om hur det va att komma ut i arbetslivet och vart de jobbar och hur det är där och vad de tjänar. Vi gick lite peptalk inför jobbsökandet (som de flesta redan påbörjat) och argument för att kräva en högre lön än vad sjukhusen nu erbjuder (21800kr). Efter detta gick jag och tjejerna ut och åt middag i stan och tog ett glas vin och pratade lite mer om uppsatsskrivande och tankar inför sluttenta, slutpraktik och jobbsökande. Gaah fatta att jag ska bli vuxen nu? På riktigt! Kul men så jävla skrämmande samtidigt!!

I eftermiddag efter uppsatsskrivande kom tjejerna hem till mig och vi hade pluggkväll inför sluttentan. Vi tänkte att vi skulle ses en dag i veckan fram till tentan i mitten på november :) det va faktiskt kul att plugga ihop, gå igenom och diskutera patientfall.

I morgon blir det mer uppsatsskrivande och så ska vi skicka in hela arbetet till handledaren sen är det förhoppningsvis mest finslip kvar! Efter det ska jag jobba ett par timmar och på kvällen ska Elin och Sara firas med utgång! Tjohoo!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0