En månad

Då var det dags för ett inlägg i bloggen efter som vanligt alldeles för lång tid.
Jag har varit lite i valet och kvalet om jag ska lägga ner det här med bloggandet eller inte.
Avvaktar med att ta bort den men det kommer nog fortsätta vara såhär,
alltså att inläggen kommer väldigt sällan. Just nu är det lite lika roligt, eller prioriterat för den delen,
mot vad det var när jag började blogga. Men jag har kvar den så länge.
Det är ju så roligt att gå tillbaka och kolla på inlägg man gjorde för länge sedan,
det är en av anledningarna till att jag har den kvar.

Då är första månaden på jobbet förbi, första veckan där jag gått självständigt och arbetat är också gjord.
Tänk att jag redan arbetat som sjuksköterska en månad! Helt otroligt vad tiden springer ifrån mig.
Samtidigt är det ganska skönt att tiden går fort just nu. 
Jag gör inget annat än att jobba nu känns det som när man jobbar 100% haha.
Jag drömmer om jobbet och jag tänker på jobbet när jag kommer hem.
Vet om att det inte alls är hälsosamt i längden, men jag tror också att det kommer vara så nu ett tag i början.
Jag tycker inte det är jobbigt än så länge utan det är nog mitt sätt att bearbeta och komma in i mitt nya jobb,
ja mitt nya liv faktiskt. Det är en himla omställning att gå från att vara student till att arbeta på heltid.
Även ansträngande, men också mycket roligt, att ha börjat vara helt självständig.
Kan knappt förstå det själv att jag för bara tio veckor sedan kände mig så långt ifrån redo för att ta examen,
var skitnervös inför slutpraktiken och ännu mer för att börja jobba. Och nu är jag där. Mitt uppe i det.
Tokigt, men kul, och läskigt. Allt på en gång! haha :) Men stolt är jag, stolt över mig själv att jag fixat det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0