IPL

IPL står för interprofessionellt lärande och är en delkurs vi är mitt uppe i nu, två veckor består den av och idag påbörjade vi den sista av dem. Jag och min uppsats-skrivar-kompis är på en vårdcentral för att se hur de fungerar med teamsamverkan där, hur ger man optimal vård till personer med stora behov där kanske både sjukgymnast och arbetsterapeut och fler där till behövs utöver sjuksköterskan och läkare. Ja det är ganska intressant faktiskt :) idag hade vi workshop i detta och arbetade utifrån casemetodik, mycket intressant! Riktigt rolig dag tycker jag faktiskt :) i morgon är det ingen skola eller tid på vårdcentralen utan jag ska ta prover inför återbesök på reumatologen och dansa, hinner förhoppningsvis greja lite här hemma också och ta en kaffe mes ghaza efter blodprovstagningen :) på onsdag och torsdag blir det vårdcentralen två sista gånger och på torsdag eftermiddag ska jag plugga med klasskompisarna inför sluttentan som är om tre-fyra veckor. På fredag är redovisning av IPL:en och förhoppningsvis har vi även skickat in C-uppsatsen för bedömning då, gaah!
I fredags fick vi tillbaka det sista utkastet av vår lärare och ska bara finslipa till den lite till innan den åker in "på riktigt" :) tjohoo! Det börjar verkligen dra ihop sig nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0