Blogga eller inte blogga?

Usch va jag är sämst på att uppdatera här på bloggen. Har funderat lite det senaste om jag ska ha kvar den eller inte. Tycker ju det är så kul att ha bloggen och själv gå tillbaka och läsa och kolla på bilder. Hm, vi får se hur det blir med det. Men jag har kvar den än så länge och kikar in och uppdaterar när jag har lust och tid :)

Mitt i praktiken är vi, går helgen och sen tre veckor till. Sen är tanken att jag ska börja jobba, haha. Kan inte fatta det riktigt tror jag. Är jag verkligen sjuksköterska om ynka tre veckor? Här om dagen klarade jag min praktiska slutexamination vilket innebär att alla moment för att få examen är godkända, nu ska jag bara göra mina timmar på praktiken sen är det examen! 20 dagar kvar ungefär :) 

På jobbfronten har det gått trögt, eller jag blir ju erbjuden jobb hela tiden. Tackade nej till en tjänst på äldreboende/hemsjukvård på Hisingen i torsdag och likaså tjänsterna i Varberg och Borås. Jag har bestämt mig för att det blir för jobbigt att åka minst en timma varje morgon och kväll när man går såna tider som man gör på sjukhus. Jobbet på Hisingen kände jag mig inte redo för och kunde därför inte tacka ja även om lönen innebär flera tusenlappar mer och mindre helg och kvällspass. För ett par dagar sedan blev jag erbjuden jobb på min praktikplats som jag funderar på att tacka ja till, känns som en humla fördel att ha haft praktik där sju veckor innan. Vi får se :)

Tänk att det är jul snart! Julafton på tisdag, helt galet att det gått ännu ett år. Är ledig dagen innan julafton så då ska sista julklappen handlas, haha. Ute sent men har haft fullt upp verkligen! Har inte hunnit varken träna eller jobba ett enda pass under december! Hemskt!

Nu ska jag in på praktiken :) ha en fin helg <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0