Sjuksköterskeexamen 10/1-14

Examensdagen är förbi, dagen man aldrig trodde skulle komma när man först började utbildningen.
Jag menar tre år, det är ju så lång tid. Men så fort det gick! Sista året gick i en rusande fart
och jag hann knappt med själv. Och nu står jag här, tre år senare med en universitetsutbildning bakom mig.

Jag kunde inte önska mig en bättre examensdag, jag kände mig så lycklig!
Jag är så oerhört tacksam för alla fina människor jag har i mitt liv som ville fira denna dagen med mig.
Mamma hade ordnat så fint med allt från kakbak, tårtor och lunch ute på restaurang till stolar och kaffetermosar,
ja allt som skulle göra att mitt öppna hus här hemma på eftermiddagen skulle bli bra.

Dagen började med champagnefrukost hos en klasskamrat som gjort så fint,
bakat och fixat färsk frukt. Sen åkte vi ihop till ceremonin där mamma, pappa, lillebror och Marcus
tittade på när jag klev upp på scen med mina klasskompisar och fick en ros.
Det var sång och tal och sedan mingel innan alla drog åt var sitt håll.
Vi åkte och åt lunch på en superbra restaurang, morfar mötte vi upp så han kunde äta med oss.
Därefter hem till lägenheten för mottagning, jag hade öppet hus och vi åt riktigt goda och fina tårtor!
Morbror, moster, kusiner, Marcus mamma, pappa och småsyskon samt hans farmor och farfar kom också.
Jag fick helt fantastiskt fina blombuketter och smycken och andra fina grejer.
På kvällen kom mina bästa tjejkompisar hit och vi förfestade och drog sedan ut och dansade.
 


Kommentarer
Christine Strandberg

DU ÄR GRYM! GRATTIS GRATTIS GRATTIS - LYCKA TILL nu efter utbildningen är klar - på din tjänst som sjuksköterska. Jag är dock säker på att du kommer att klara det galant och vara många människor behjälplig

2014-01-20 @ 00:14:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0