Gårdagen

Herregud, det går verkligen inte att åka kommunalt på vintern!
Efter jobbet igår skulle jag åka in till göteborg för att möra upp Marcus.
Vi tänkte åka upp till Alingsås  till Marcus mamma som fyllde år :)
Min mobil hade dött under dagen så vi bestämde att jag skulle vara på stationen kvart i fem.

Tar bussen från Onsala och det har hänt en olycka på vägen så bussen blir tio minuter sen
= jag missar pendeln. Kommer in till kungsbacka och väntar på nästa tåg, vilket aldrig kommer,
det tidigare tåget jag egentligne skulle med hade inte kommit heller. Tydligen var tågen inställda.
Efter ett tag kommer iaf en ersättningsbuss som jag hoppar på.
Den går från kungsbacka ungefär samma tid som jag skulle träffa Marcus, fan.
Vi kan ju inte få tag i varandra heller. Bussen tar en hel timma in! Den stannade vid mölndal och korsvägen,
och i rusningstrafik så kan ni ju tänka er att det tog ett tag. Jag höll på att få spatt.
Väl framme på stationen så är Marcus inte där?! Jag är en timma sen!
Min tanke är att han kanske åkt hem när jag inte kommit eller åkt till Alingsås.
Lånar en främlings telefon, får tag i Marcus, han är som  tur var bara några meter från där vi skulle träffas.
När jag hoppar in i bilen säger han förlåt? Jag: "är du ledsen?! det är ju jag som är sen?"
Då var han också en timma sen haha för det hade varit kaos i stan haha.
Så det var ju bra iaf :) Ingen av oss hade behövt vänta på den andre.

Jaja, sen kom vi så småning om till alingsås och åt kinamat och fika :)
Pratade mycket bebisar ^^,

Grattis Malin, ett år närmare 40 ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0