Menad att bli barnmorska?

Något jag tänkte på igår kväll var min blivande utbildning.
Det är så himla svårt det där verkligen, ska man plugga eller jobba?
Och vad ska man plugga? Jag har sökt sjuksköterska (för att sen läsa barnmorska) och socionom nu till våren.
Om cirka en vecka får jag reda på om jag kom in, frågan är, är detta vad jag verkligen vill?
Och om jag kommer in på båda, vilken ska man då välja?
Jag vet verkligen inte.

Men så slog det mig igår, jag tänker på barn hela tiden!
Nästan ALLA bloggar jag läser är mammabloggar eller gravidbloggar.
Kom på mig själv häromdagen sittandes vid en gravidblogg,
jag hade läst igenom HELA hennes gravidetet på bloggen, jag menar HELA
jag hade nog suttit där i en och en halv timma =/
Jag drömmer om barn nästan varje natt, jag fulkomligt älskar program som "unga mödrar",
"teen mom" och "sixteen and pregnant"
Kanske är det så att jag faktiskt är så fascinerad av mödrarskap och bebisar att jag ska ha det som yrke,
eller är det bara min egen biologiska klocka som tickar väldigt tidigt?
Jag vet inte alltså..

Det känns som jag måste få ut det här med bebisar ur mitt huvud!
Jag vill mer än allt annat ha barn, men det är inte rätt tid än..
Eller tänker jag kanske på det så mycket för att jag egentligen vill jobba med det?

Åh, om man ändå hade någon som visste vad man var menad att bli!
Som sa till mig
"Det här är det rätta, det här är du född till att göra"


Kommentarer
Erika - VIKTKAMPEN

Tack ska du ha! :D

2010-11-29 @ 14:24:49
URL: http://junigirl.blogg.se/
lovisa

sv: nja det beror lite på vad det är för märke:) du kan ju kika på eleven.se :)

2010-11-29 @ 14:32:20
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
I väntan på Liten - Gravid i vecka 35

Ja, dom är superhärliga! Kommer bli kanon på långa barnvagnspromenader sen :)

2010-11-29 @ 14:58:33
URL: http://madeleines.se
Emma

Jag tycker verkligen du ska satsa på barnmorska therese, det känns verkligen som din grej :)

2010-11-29 @ 16:10:12
URL: http://lapalma.blogg.se/
Sanna - Gravid i v.27

Jag var precis som du innan jag blev gravid. Älskade allt som hade med barn och graviditet att göra, och jag blev verkligen ledsen varje gång jag tänkte på att jag skulle plugga klart innan vi började med bebisverkstaden, min sambo och jag. Men sedan slog det mig att det aldrig kommer bli en bra tidpunkt, för när jag pluggat klart så hade det säkert blivit att jag måste jobba i en viss tid, kanske spara en viss summa pengar, flytta till hus osv. Och plugga kan man ju faktiskt göra även fast man har barn. Så jag blev gravid och jag är sååå lycklig. Längtar så fruktansvärt till våran lilla tjej tittar ut. :)



Det jag ville säga med detta är att alla är olika, och vi kvinnor ska ju egentligen få sådana känslor, för faktum är ju att det är meningen att vi ska vilja bli gravida. Men så länge allting känns rätt så tycker jag att det bara är att köra på. :)

2010-11-30 @ 11:00:42
URL: http://saaanna.blogg.se/
Boolaveronika

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2011-08-19 @ 08:08:11
URL: http://boolaveronika.blogcheapster.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0