Underbara dag



Kommentarer
Sanna - Gravid i v.27

Sv: Jag jobbade lite extra till en början, men sa upp mig för ett par månader sedan då jag inte hann det jag ville med studierna. Ville inte hålla på stressa heller nu när jag är gravid så det fick bli så.

Just nu får jag studiebidrag från csn och det ligger på 2700 kronor. Sedan kan man även ta lån och det ligger på 5-6000 om jag inte minns fel. Men jag tar inget lån för vi klarar oss på det jag får plus min sambos lön. Men i framtiden kommer jag såklart behöva ta lån, men än så länge så anser vi att det är rätt dumt. Men då har min sambo och jag samma uppfattningar vad gäller ekonomi, vi vill ha delad. Många par har ju inte det, och särskilt kanske inte i våran ålder, men vi tycker att det fungerar bäst så.

När lillan kommer så kommer jag få det lägsta möjliga av föräldrapenningen då man ska ha jobbat i minst 6 månader eller något på heltid för att få ett annat belopp. Det lägsta beloppet ligger på 180 kr/dag (plus skatt på det) och sedan får man ju barnbidrag också så vi kommer få ut mer pengar när bebis kommer än vad jag får nu. Dessutom kan man få ihop det med föräldrapenning och csn också, men csn är inkomstbaserat. Vet inte om du hängde med i allt jag skrev, men du kanske fick dig en liten uppfattning iallafall. :)



Nu vet ju inte jag var eran hyra kommer ligger på och vad din pojkvän tjänar, men sådant kan man ju känna efter när man flyttat. Se hur mycket pengar man har kvar i slutet av månaden och så och ifall man har råd med ett barn. :)

2010-11-30 @ 18:16:01
URL: http://saaanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0