Mardrömmar

I natt drömde jag jättemycket! Det är visserligen inte ovanligt för mig,
varje natt drömmer jag ett flertal helt olika drömmar som jag sedan oftast kommer ihåg.
Idag drömde jag först att jag var gravid sen att jag var frångad med en som ville döda mig,
jag smet och han förföljde mig! Jag vaknade och grät =/

Marcus har en bok om drömmar här hemma så satte mig och läste i den när jag vaknade.
"Tolka dina drömmar" heter den och är skriven av Pamela Ball.
Så här skriver hon om mina mardrömmar:

Graviditet - att drömma om en graviditet antyder en ganska utdragen väntetid nödvändig för något,
kanske fullbordandet av ett projekt. Konstigt nog innebär en dröm om graviditet sällan ens egen graviditet,
även om den kan indikera någon i vår närhet. En annan tolkning har att göra med att vi ska vara tålmodiga
och vi väntar på att en naturlig process ska äga rum så att vi kan fullborda en viss uppgift.

Fångeskap - att befinna sig i en fälla indikerar att vi känner oss fångade av yttre omständigheter.
Att fånga något eller någon är ett försök att hålla fast vid dem. När vi känner oss fångade i en dröm
klarar vi inte riktigt att frigöra oss från gamla vane- och beteende mönster utan behöver hjälp utifrån.

Förföljelse - när vi drömmer om att bli förföljda måste vi identidifiera det som följer efter oss som positivt
eller negativt. Om det är negativt måste vi ta itu med rädsla, tvekan eller minnen från det förflutna.
Om det är positivt måste vi erkänna vårt behov av att ta intiativ eller identifiera vad det är som driver oss.

Tårar - om vi gråter i drömmen kan det bero på att vi har svårt att visa våra känslor i vaket tillstånd.
Att drömma om att gråta för att sedan vakna upp och upptäcka att vi faktiskt gråter på riktigt antyder att
någon sorg eller något trauma har kommit tillräckligt nära ytan för att vi medvetet ska kunna hantera problemet.


Jo men det låter ju positivt det här (Y) inte.

Drömmer ni också lika mycket som jag?
Vad drömmer ni om?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0