Latin

Sitter och pluggar latinska ord inför tentan som är om lite mindre än tre veckor.
På denna kursen ska vi lära oss ca 350 latinska ord, till kommande tenta kanske det är hälften av dessa.
Allt ifrån skelettets delar, leder, muskler, nerver och hjärnans olika delar m.m.
Det är verkligen jättemycket och svårt och jag ångrar starkt att jag inte läste latin på gymnasiet,
då kanske man hade haft lite nytta av det. Men det ska gå det här :)
Har laddat ner ett glosprogram som jag använde mig mycket av speciellt på högstadiet när jag pluggade
engelska och tyska, Vokabel heter det. Än så länge har jag bara skrivit in alla orden och inte börjat plugga riktigt än,
det får bli en annan dag. Det tog mig över en timma att bara skriva in alla orden haha.



Här är några av orden, många av dem kan jag inte ens på svenska.
Inte bara att man ska kunna orden utan också vart de "sitter" på/i kroppen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0