Lycklig tjej!

Ett steg närmare att bli legitimerad sjuksköterska, snart bara två år kvar!
Fick nyss reda på att jag blev godkänd på läkemedelsberäkningen!!
Det var ju den mattetentan jag snackade om för några veckor sedan då man bara får ha ett enda fel!
Jag är så grymt stolt över mig själv! Känns så skönt att inte ha några omtentor efter sig.
Så nu kan jag fokusera fullt på stora tentan i sjukdomar vi har 11 januari, skönt.

Vi fick nyss även reda på vart vi ska ha VFU (verksamhetsförlagd utbildning, praktik) i vår.
Halva klassen går ut vecka 6-12 och halva (vilken jag tillhör) går ut 14-19
Så det dröjer ett tag men när det väl är dags för mig ska jag vara på Sahlgrenska :)
På två avdelningar faktiskt verkar det som, medicinsk avdelning kallas det och dessa två
har hand om diabetspatienter, hjärt&lungpatienter, leverpatienter m.m.
Så det blir en himla blandning och ska bli sjukt kul!
Hoppas verkligen jag trivs då jag ska vara där i hela sex veckor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0