Dagens goda gärning

På väg hem från dagens föreläsning såg jag en gammal man som försökte ta sig över gatan.
Han stod brett isär med benen och såg väldigt ostabil ut, så gick fram och hjälpte honom.
Det var för halt för den lille stackaren och där fanns en snövall vid sidan av vägen som han försökte ta sig över.
Usch, tyckte så synd om honom, tänk när man blir gammal och får svårt att klara sig själv.
Han lös verkligen upp när jag frågade om han behövde hjälp och svarade med ett stort, glatt JA!
Det både värmde och sved i hjärtat när jag såg honom gå iväg i sin långsamma takt då jag lämnat honom,
hade velat följa honom hela vägen hem för att se att han verkligen klarade sig.
Gud, det måste verkligen ta tid för honom att ta sig dit han ska i den takten och detta vädret..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0