Första danslektionen

Idag var min första "riktiga" danslektion för terminen.
Nu blir det tre dagar i veckan (måndag, onsdag, torsdag) terminen ut.
ska bli riktigt kul faktiskt!
Men något som gör mig ledsen varje gång jag dansar är hur min kropp begränsar mig.
I sinnet vill jag så himla mycket mer!
Det jag snackar om är stretching, innan jag fick mitt diskbråck älskade jag att stretcha!
Älskade hur min kropp blev vigare och vigare och jag kunde gå ner i splitt och spagat
(ja i alla fall med bara några cm från golvet ^^,)
Nu blir jag stelare för varje dag som går.
Mina muskler strejkar och jag får så otroligt ont i ryggen.
Detta påverkar mig mer än jag vill tro, låter kanske löjligt.
Det är ju inte det att jag måste vara vig, utan mer att jag känner mig fångad i min egen kropp.
Det är inte kul att inte ens vara fyllda 20 år och känna sig som en gammal tant..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0