Preliminärt schema

Nu har det preliminära schemat över min första kurs släpps :)
Något jag tycker är rätt skönt med universitetsstudier är att man bara läser en kurs i taget.
Oftast är det ju så i alla fall, då kan man koncentrera sig fullt ut på den,
risk är väl bara att det blir lite mäktigt och ibland kanske uttråkande.
Men jag tror det blir bra :) min första kurs heter "Introduktion till Omvårdnad" och omfattar 15 högskolepoäng.
Det är alltså hälften av vad man läser på en termin (en termin = 30HP)
Tentan på den kursen är 18 mars, vilket är skönt eftersom det är såpass lång tid kvar,
men jobbigt i och med att det betyder att den är väldigt stor.
När man läser i schemat så är dagarna oftast ganska sköna, alltså inte jättemycket schemalagd undervisning,
men allt ser så komplicerat och svårt ut! Och det lär bli mycket självstudier,
det kommer även vara ett projektarbete i slutet av kursen =/
Hoppas jag klarar av detta alltså..


Kommentarer
LINDAVIOLA!

Även om man bara läser en kurs i taget, så är det jävligt intensivt. Och även om tentan inte är förrän i mars, så kommer du ha massor av grejer att göra fram tills dess. Haha, låter som jag försöker skrämma iväg dig nu. Men vill bara säga att se till att ha struktur i allt du skall göra, så du inte missar något, eller gör allt i sista minuten :).

2011-01-13 @ 20:24:54
URL: http://lindaviola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0