Sjukt hur snabbt man anpassar sig

Alexandra (som flyttat hit från Skåne) sa tidigare idag att det är sjukt hur fort man anpassar sig till en ny miljö.
Hon sa att hon nästan känner sig som hemma i Göteborg redan (i alla fall lite grann)
Jag förstår vad hon menar, det är lite läskigt faktiskt.
Nu är ju inte Göteborg jättenytt för mig, men skolan, lägenheten och mycket annat är det.
Jag hittar verkligen inte överallt i Göteborg men känner redan hur jag blir bättre och bättre.
Samma med lägenheten och at flytta hemifrån över huvudtaget.
Tvätt, städ, disk, matlagning, ja allt sånt flyter på jättebra tycker jag!
Och då var jag liksom inte direkt den som skötte sånt när jag bodde hemma hos föräldrarna,
så det är ganska nytt för mig. (Alltså klart jag städat och så, men ni förstår vad jag menar)

Man anpassar sig så fort!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0