Utbildning

Nu har jag precis kommit hem efter att ha vart på heldagsutbildning med jobbet.
Alla sommarvikarier var där och bjöds på lunch och fika :)
Idag handlade det om förflyttningsteknik (något jag precis lärt mig i skolan så det var lite repetition)
men även lite mer om dokumentation, speciellt HSL-dokumentering då gårdagen handlade om SoL-dokumentation.
Vi fick även en liten minilektion av en sjuksköterska och fick ställa frågor till henne.
Jag tycker dagen var givande trots att den var lång 9-15, inte jättelång men det blir mycket med all info.

Jag tycker verkligen det är bra att de har dessa små kurser, så var det verkligen inte då jag jobbade 2009
då kastades man in i arbetet och fick ta det som det kom liksom, visst det är bra att lära sig efter hand,
men har man ingen vårderfarenhet är det extremt tufft att klara av arbetet på ett bra sätt utan att det blir fel.
Och fel blir det om man inget kan, eller så får man gå och fråga hela hela tiden och det är ju inte heller meningen
då man jobbar i någon annans ställe som är på semester, då blir man ju i stället en börda för övrig personal
som på så vis får göra arbetet nästan dubbelt. Klart man ska fråga, men om man har lite kött på benen,
vilket man får av dessa utbindingar, behöver det ju inte bli hela tiden!
Så jag tycker attendo care har blivit jättemycket bättre! Det känns mer seriöst nu.

I morgon är min sista lilla kurs och då är det delegering som gäller.
Provet görs nästa vecka :)



Kommentarer
Alexandra

Gud vilken snäll pojkvän :) hihi! Men det är ju as bra att du slipper ta lån och sån skit :D vill mer än allt flytta hemifrån men känns så himla långt ifrån nu när jag pluggar :(

2011-06-22 @ 18:32:32
URL: http://readmyliips.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0