Pedant?

Man förändras verkligen när man flyttar hemifrån, jag har märkt flera saker som jag ändrat på i mitt beteende.
En stor grej som förändrats är hur pedantisk jag har blivit med att ha det rent och fint runt omkring mig.
Från att ha dammsugit/dammat bara typ max en gång i månaden och gått runt i världens stökigaste rum med kläder högt och lågt, till att dammsuga och damma så fort det behövs och plocka upp kläder från golv och stolar.
Sådant som jag inte brydde mig om förut kan jag helt plötsligt inte leva med, jag får nästan panik/ångest när det är för stökigt här, haha. Det får verkligen inte ligga kläder på golvet eller för mycket prylar på bordet.
Sängen ska vara bäddad och diskbänken ska vara ren och inte ha massa disk på sig.
Det är verkligen konstigt det där, innan jag flyttade undrade mamma hur vår lägenhet skulle se ut egentligen med prylar och damm högt och lågt, jag undrade själv hur det skulle gå faktiskt.
Men som sagt, jag har totalt vänt, mitt "städ-jag" är som natt och dag om man jämför då och nu.
Lite kul det där hur man förändras :) haha


Lite roliga 50-tals bilder ^^,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0