Ska inte behöva vara såhär

Vaknar halv sex en lördagsmorgon av smärta, ligger och vrider och vänder mig konstant och försöker hitta en skön ställning för att somna om, men det händer inte. Kan inte slappna av, ligger och spänner mig, kan knappt andas för då gör det ont. Står inte ut mer, går upp och tar två värktabletter och gråter. Gråter av panik, maktlöshet. Kan inte ligga, inte sitta, inte stå. Bara att finnas till gör ont, vart ska jag ta vägen. Sitter i soffan och gråter, klockan är snart halv åtta och jag halvsover med gråten fortfarande i halsen. Tabletterna böjade nog verka där någon gång för jag somnade om och sov tungt i flera timma.
Gud så skönt det var att få sova djupt tillslut utan att vakna var femte minut av smärta.
Ska det behöva vara såhär? 20 år gammal..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0