PVK + dropp

Nu är jag hemma från praktiken sen en timme, har hunnit slänga i mig lite mat
och snacka lite med Marcus och två av hans kompisar som var här och förfestade lite,
de drog ut för ett tag sedan :)

Idag var alltså mitt tredje pass på praktiken och det gick fint även idag :)
Det nya jag fick testa på var att sätta en PVK, ordningställa och sätta dropp och även ge insulin.
Så det känns bra att ha testat på ytterligare saker.
Har gjort hur mycket som helst på bara tre pass och har ca tio kvar.
Får jag bara testat några saker till, som sätta kateter, är jag nöjd ;)
Sen får man ju träna lite mer på varje sak förståss :)


Här är en bild på när jag satte min allra första PVK (den jag gjorde idag var min andra)
denna bilden är tagen i skolan när jag satte på min klasskompis Sanna.
Då gick det sådär, fick blodsvar men hon fick ganska ont så vi avbröt,
idag gick det bättre :) Blodsvar och inget ont, så genom den gavs senare blod :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0