Torsdag

Då var man på väg hem från Mölndal igen, är ledig i morgon så det känns skönt, har sjukt mycket att plugga på dock. Praktiken idag gick bra som vanligt :) var en väldigt lugn kväll dock, brukar inte vara lugnt direkt. Så då fick jag passa på att sticka personalen ;) tog två vanliga blodprov på min handledare sen fick jag sätta pvk på en manlig sköterska med bra kärl och jag lyckades fint på dem båda så jag är mer än nöjd :) satte även två blod och undervisade två patienter i att ge injektioner i magen på sig sjävla. Dessa injektioner får alla som opererats för att inte få blodproppar efteråt, de ska tas varje dag i fyra veckor :) det var kul att få "undervisa" lite ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0