Tummen upp!

Idag har jag verkligen haft en toppen dag på praktiken!
Trots bara fem timmars sömn ;) Hade saker att göra hela tiden, kul.
Fick se en blodtransfusion, dropp, PVK-sättning (fick dock inte göra själv, patienten var mkt svårstucken)
Nästa gång det ges tillfälle (antagligen i morgon ska jag få sätta dropp själv samt sätta PVK om tillfälle ges :D
Jag tog ett blodprov på en patient som gick hur bra som helst! Andra gången för mig :)
Sist var ju på min klasskamrat ;) haha. Nä men det känns toppen verkligen!
Fick även vara med på rond och prata med läkarna, alltid lika spännande och intressant!
Var även med ute i själva omvårdnaden lite och gjorde sånt jag gjort tidigare på äldreboendet jag jobbat på,
typ tömma kateterpåsar, förflyttningar, ändra sängläge osv :)
Tummen upp för geriatriken på mölndals sjukhus! (Y)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0