Geriatrik VFU

Idag fick vi reda på vart vi ska göra vår VFU (verksamhetsförlagda utbildning)
alltså praktik, jag fick min plats på Mölndals sjukhus på en geriatrik avdelning.
Jag tror att geriatrik betyder typ "läran om åldrandets sjukdomar"
och avdelningen jag ska vara på är framför allt inriktade på rehabilitering
av ex ortopediska skador och kommer ofta direkt från akuten.

Jag är liiite besviken, skulle göra allt för att få vara med på gynekologen typ haha
men är glad at jag inte hamnade på medicinsk avdelning eller plastikkirurgisk avd (klarar inte av sånt haha)
Jag skulle vilja hamna på en annan plats just för att på rehabilitering tas inga blodprov och injektioner och sånt,
sådant som är meningen att vi ska kunna träna på på VFU:n
Men det blir säkert kul ändå :) Är ju van att jobba med äldre så det ska nog bli toppen!
Mölndal är ju nära också så det är bekvämt :) Om lite mer än en månad går jag ut på tre veckors praktik!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0