Smärta

Var som skrivet hos osteopaten igår på uppföljning,
det var dock inte direkt mycket uppföljning utan han masserade mest denna gången.
Klämde, tryckte på punkter och knäckte lite. Det var skönt men gjorde samtidigt väldigt ont.
Många av mina muskler var väldigt spända och svullna, han masserade även mina käkar haha,
var tydligen jättespänd där också. Han sa att jag måste stressa ner och lära mig andas ordentligt,
tydligen andas jag väldigt "ytliga" andetag, alltså inte tillräckligt djupa och jag andas med bröstet
istället för med magen. Men det kändes bra i alla fall att bli ompysslad lite :)

Efteråt åkte jag till dansen, dansade vanligt street för första gången samt contemporary efter det
som jag även gick på förra terminen. Under tiden jag dansade fick jag världens huvudvärk
och snart där efter kom smärtan i mina käkar och min rygg där han hade varit och tryck så hårt.
Det kan tydligen bli så några timmar efter behandlingen eftersom alla slaggprodukter ska ut ur musklerna och så.
Hade jätteont hela kvällen så när jag kom hem till Marcus vid nio tiden började jag gråta.

Jag sov i alla fall riktigt gott i natt för första gången på jag vet inte hur länge!
har klart fortfarande ont, nu både träningsvärk, min vanliga smärta och ont från massagen haha.
Men det kändes skönt att få lossat på lite spänningar i kroppen i alla fall även om jag har mycket kvar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0