Stress

Dagens föreläsning var inte den lättaste direkt, farmakodynamik, vad läkemedlet gör med kroppen.
Alltså hur reagerar kroppen och vad är det läkemedlet reagerar på, receptorer osv.
Diagram som visar hur stor dos av ett läkemedel ger effekt och hur och varför biverkningar uppstår.
Mycket intressant men det går så sjukt fort fram.

Kursen slutar den 12 oktober och innan dess ska vi hinna med ytterligare en tenta, en webbtenta,
en gruppuppgift som ska presenteras muntligt (om lagar & författningar, då får vi inte ha anteckningar med oss)
två stycken enskilda studieuppgifter varav faktan i den ena även kommer på tentan.
Förstår varför man skulle ha bra betyg för att komma in, haha, man får inte vara lat direkt.
Önskar att jag gått natur i stället för samhäll, inte för att man lärt sig just om detta då,
men man har större förståelse för hur saker och ting fungerar. Verkar det som iaf på dem som gått natur.
Men jag kämpar på!

Nu ska jag gå och handla lite smått, behöver mjölk, smör och bröd här hemma.
Marcus håller på och viker tvätt och när jag kommer tillbaka ska vi ta tag i disken.
Puh



Kursen till vänster är den vi avslutar nästa månad.
Delkursen mikrobiologi tentade jag av förra veckan och är nu alltså inne på farmakologin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0