Tredje veckan

Veckorna rusar förbi i världens fart! Idag går jag in i tredje praktikveckan :)
Har kommit hem från dagens pass, ganska sliten efter fyra intensiva dagar på raken.
Långa dagar och mycket nytt. Man får se mycket hemska saker, allt från patienter med hjärt/lungproblematik
till unga tjejer och killar som intoxikerar sig på alkohol eller paracetamol för att de inte vill leva längre.
Det är tugnt men jag anser mig själv vara en ganska stark person psykiskt så det känns ok.
Har själv gått igenom en hel del och har fortfarande mycket kvar med mig själv att tänka på, så det är lite påfrestande när man samtidigt får se väldigt sjuka människor på jobbet och praktiken.
Men men..

Nu är jag ledig i morgon i alla fall äntligen, sen blir det jobb fram till helgen då jag är ledig igen :)
Nu har jag precis duschat och ska fixa lite käk, älsklingen jobbar över, inte helt ovanligt haha
På min lediga dag i morgon måste jag dessvärre plugga, eller ja, förbereda en studieuppgift som jag ska göra genom att ha ett "vårdande samtal" med en utvald patient och sen skriva uppgiften om.
Så måste läsa massa litteratur inför detta för man ska ha 12-15 referenser till uppgiften, gaah.
Men sen ska jag passa på att träffa min saknade vän Angelica också :)<3 mys!

Oj höll på att glömma att berätta att jag gett min livs första intramuskulära injektion!
En B-vitaminspruta, rätt i rumpmuskeln alltså :D tjoho va stolt jag är!


Bild lånad från vardhandboken.se


Kommentarer
Anonym

gjorde du abort när du var så ledsen?

2012-04-18 @ 20:39:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0