V.14

Vecka 14 är här och det innebär praktikstart för min del.
Igår var jag ledig för jag hade läkarbesök och så.
Men idag praktiserar jag, slutar 21.30 ikväll, tur att sjukhuset ligger nära.
Ska vara på MAVA, medicinsk akutvårdsavdelning, mest patienter med hjärtpromblematik,
även lungor, intoxikationer, stroke m.m. ska bli riktigt intressant men nervöst.
Är alltid nervös inför praktik och nya jobb och sånt, man måste lära sig rutiner och lära känna alla.

Igår efter läkarbesöket kom mamma och pappa hit på middag,
fick fina blommor och var skönt att prata lite med dem båda,
hade inte träffat honom på ett tag nu.
Vi åt flygande jacob och drack kaffe med bulle till efterrätt.
Fick feber på eftermiddagen och mådde inte så bra så åt inte så mkt,
men tog en tablett och den gick ner tillslut.
Än så länge har jag ingen feber idag och mår bra,
Var rädd att jag skulle bli sjuk nu lagom till praktiken men jag verkar klara mig.

Nu ska jag läsa på lite teori inför praktiska moment som jag antagligen kommer få träna på på praktiken.
PVK, venprovtagning, kateter osv. :)

image description
Bild från förra praktikplatsen, geriatriken mölndal


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0