Bollen i rullning

Vardagen börjar komma igång efter sommar och allt som varit lite kaosartat för mig under semestern.
Skolan har kommit igång så man kommer in i rutiner igen, undersökningar är gjorda
och idag innan skolan får jag järndropp för mitt låga järn- och blodvärde.
Medicineringen är igång igen efter lite strul, fick ju inte ta min spruta som hämmar inflammation
förän mina magproblem var utredda, sen tog mina smärtstillande slut och fick inga nya
för att alla läkare var på semester osv osv. Men nu när jag vet att jag har Crohn får jag börja med
Humira (sprutan) igen efter två månaders uppehåll från första dosen, så spruta två tog jag
alltså direkt när jag kom hem från Kreta i fredagskväll. Mina smärtstillande får jag inte ta över
huvud taget nu när det är som det är med magen, utan ska ta panodil eller alvedon vid behov.
Tanken är att nu nör jag tar Humira ska jag inte vara i lika stort behov av smärtlindring.
Och än så länge (peppar peppar) har den ganska bra effekt.
Har även fått en "tarm-medicin" som heter Asacol som ska verka på tarmslemmhinnan,
tror den typ ska "läka ut" inflammationen där och sen är den en underhållsmedicin
för att undvika skov, ett sånt som det antagligen var jag fick där i början av juli när jag åkte
till akuten för "magsjuka". Men det känns bra att ha kommit igång med allt och det blir
återbesök både hos Reumatologen och Mag-tarm-mottagningen i oktober respektive november
för att ta prover och utvärdera Humira och Asacol.

Efter detta helveteshalvåret hoppas jag på ljusare tider,
och gärna INGA mer dåliga besked/överaskningar.
Nu vill jag bara kunna ägna mig fullt ut till mina studier
och när jag är ledig fokusera på familj och vänner <3
Håller tummarna för att jag svarar bra på medicinerna
och får fortsätta och hålla alla i schack :)
Håll tummarna för mig!





Kommentarer
Eirin

Håller tummerna :)

2012-10-06 @ 19:00:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0