Första skoldagen

Första skoldagen avklarad, nu har man påbörjat termin 4 av 6 på sjuksköterskeprogrammet i Göteborg.
Med spänning och förväntan går jag in i denna termin, mycket ska göras och utforskas.
Mycket nytt och det blir nog hårt jobb men det ska bli roligt!
Började dagen med introduktion till terminens olika delkurser och sen drog föreläsningarna igång direkt.
Hade en föreläsning om familjen i ett omvårdnadsperspektiv idag, alltså familjens betydelse vid sjukdom.
Lite teorier, vad är en familj, vilka ingår m.m. Hur påverkas anhöriga/närstående, hur jobbar sköterskan m.m.

Huvudvärk smög sig dessvärre på under föreläsningens gång och den stegrade sig under eftermiddagen/kvällen.
Åkte ner till kungsbacka en sväng och på väg hem hade jag verkligen super ont i huvudet.
Bad Marcus hämta mig i Mölndal och vid halv sju var vi hemma. Tog två panodil och gick och la mig.
Vaknade av att Marcus väckte mig vid 20.15 och hade gjort lax och färsk potatis :)
Mådde bättre så orkade äta lite i alla fall. Nu är huvudvärken fortfarande inte helt borta men mår mkt bättre!
Ska nig sova snart ändå, känns som jag behöver lite extra sömn idag.
I morgon blir det två föreläsningar, en längre och en kort på en timma, är i skolan 12-16
sen är det äntligen dags för dansen att dra igång igen, har haft uppehåll i en termin så börjar lugnt
med en lektion i veckan, tisdagar 17-18. Ska bli kul :) Får ju dessutom träffa Jessica regelbundet igen :D


Lånar en bild som Ghaza tog på Hanna, Sandra och mig i skolan idag :)
Taggade tjejer första skoldagen efter "somamrlovet" ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0