Litteratur

Skolan drar igång om cirka 20 dagar och nu ligger preliminärt schema och kurslitteratur ute.
Beställde tre böcker som jag tyckte verkade intressanta på kurslitteraturlistan,
resten får bli att låna. En av de jag köpte handlade om familjen och omvårdnad,
alltså hur man som sjuksköterska kan stötta familjemedlemmar osv.
En annan handlade om psykiska sjukdomar och den tredje om palliativ vård,
alltså vård i livets slutskede.
Ska jag vara ärlig längtar jag faktiskt till skolan börjar :)
Men det ångrar jag väl att jag sagt när vi väl är mitt i terminen
och det brukar vara jobbigt haha XD
Men denna terminen blir det mestadels praktik så det verkar kul!

Jag köpte faktiskt även två böcker till mig själv som inte har med skolan att göra.
Tror dock att de kan vara bra att ha läst som blivande sköterska
men jag köpte dem framför allt för min egen skull som "privat person"
Den ena är om mindfullness och den tredje om acceptans.

"Att leva ett liv, inte vinna ett krig"
"Vem är det som bestämmer i ditt liv"
Två böcker som kurratorn på Reumatologen rekommenderade :)
Tänkte ta med mig dem till Kreta och läsa dem där.
Kan skriva vad jag tyckte om dem när jag läst ut dem.

(Köper alla mina böcker på adlibris i fall någon undrar)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0