Livet är orättvist

Slagen till marken ännu en gång, luften har gått ur mig helt.
Dåliga besked är vardagsmat nu mera och det känns som att jag inte ens bryr mig inte.
Blir nästan rädd för mig själv, har blivit så härdad, så mycket skit på ett halvår.
Tror kroppen stänger av för att skydda sig själv från att helt bryta ihop.
Jag tillåter mig knappt några känslor längre, det skrämmer mig.
Ler och låtsas som ingenting, kanske blir det bättre då?
Nästan som om ingenting har hänt..

Jaha, har alltså varit på läkarbesök på mag- och tarmmottagningen i förmiddags.
Gick inte bra, var och lämnade prover för två veckor sedan som vi pratade om.
Läkaren hade även fått bilderna från koloskopin och sa då även han att det inte var normalt.
Tarmen är inflammerad och läkaren jag träffade idag tror att det är Crohns.
Hela tjocktarmen är lätt inflammerad, vilket innebär att det kan bara i början av sjukdomen
eller att sjukdomen inte är så "allvarlig" eller agressiv. Jag vet inte.
Det är inte ens säkert att det är Crohns, men det är det mest sannolika och vi börjar behandla direkt.
Kommer få en högre dos på Humira (sprutan jag tar för att dämpa immunförsvaret)
och kommer börja med en medicin för tarmslemmhinnan.
Läkaren ville även lägga in mig för att få järndropp men jag hade inte tid idag.
Mitt blodvärde och järnvärde var lite för lågt nämligen, men droppen får bli efter Kreta i stället.

Jag tar en dag i taget. Min mamma sa tidigare i år (efter jag fått reda på reumatismen) att
"du är inte sjukare idag än du var igår"
och det stämmer så väl, tänker ofta så. Jag får ta det för vad det är.
Det är som det är och jag ska leva mitt liv så gott jag bara kan ändå.
Detta ska inte få hindra mig, aldrig!


Så då var det dags att skapa ytterligare en kategori här i bloggen.
Så utöver "reumatismen" lägger jag nu även till "crohns"
Under dem kan ni läsa när jag skriver om respektive läkarbesök och hur jag mår osv.


Kommentarer
Elin

Min pärla, jag tänker på dig. Jag är bara ett telefonsamtal bort, jämt. Jag älskar dig <3

2012-08-14 @ 15:38:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0