SYTYCD

Igår satt jag självklart uppe och kollade på So you think you can dance, som varje onsdag ;)
Älskar det programmet och har följt det sedan det började för massa år sedan.
Brukar än idag sitta och titta på klipp från flera år tillbaka och minnas koreografierna.
Speciellt älskar jag de moderna klippen, de har så sjukt mycket känsla i sig och visar hur
fantastiskt duktiga dansarna är. Fattar inte hur man kan röra sig så som de gör?
Om jag fick någon talang här i världen skulle jag absolut vilja vara bra på att dansa.
Alltså riktigt bra. Jag dansar ju och har gjort i flera år men nu på senare år har jag nästan
bara blivit sämre på grund av att kroppen blivit stelare.
Hade gett vad som helst för att kunna röra mig och dansa så som de i programmet.

Men men, man gör väl så gott man kan och jag ser fram emot att börja dansa igen v.35
efter en termins uppehåll, även om det bara blir en dag i veckan.

Försökte ladda upp mina favoritklipp från So you think you can dance genom åren,
men det ville inte riktigt funka :( Men jag älskar nästan alla Mia Michaels koreografier
så om ni söker på henne på youtube så kommer det upp massa bra danser :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0