Mitt i veckan

Hemkommen efter en lång men rolig dag.
Idag på praktiken har jag jobbat på i stort sett själv hela dagen.
Delat ut läkemedel, tagit blodprover, gjort omvårdnadsarbete, såromläggning, satt sondnäring,
hämtat ut paket, tagit blodtryck, gett insulin och fragmin m.m. Så det är ju kul!
Dagarna går helt sjukt fort! Har så mycket att göra hela tiden, har alltid funderat på vad
sköterskor inom komunen har för sig hela dagarna haha, men det är full rulle kan jag säga :) Kul!

Handlade lite på vägen hem och sen ställde jag mig och diskade massa kastruller
som inte blev gjort igår, alltid kul ;) inte, haha.
Sen gjorde jag mer knäck, gjorde det med tjejerna i helgen men det blev inte så mycket
och så blev de så sjukt hårda också så tänkte ge mig på att göra dem lite bättre :)
Och de blev dem, köpte även bättre formar än vi hade sist, dessa fastnar inte alls kolan på. Gott!

Nu har jag precis skickat in sista VFU-uppgiften! Såå skönt!
Hoppas bara jag blir godkänd, orkar inte komplettera.
På fredag är det redovisning av den. Ska bli skönt när detta är över haha.
Även om jag trivs sjukt bra på praktiken och har kul.
Arbeten är mindre kul dock men tyckte denna uppgiften var helt ok.

Nu blir det snart Stalkers på tv3 och sen sängen :)
Sista dagen i morgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0