Lockar

Fick en fråga för ett tag sen hur jag gör mina lockar och hur lång tid det tar. Jag använder mig av en vanlig locktång, inte alls dyr eller speciell, tror den har en diameter på kanske tre centimeter så det blir inte så stora lockar, när jag vill ha lite större tar jag tjockare hårpartier åt gången bara och så kan man ju alltid borsta ut lockarna eller dra lite i dem. Men jag tar ofta ganska smala hårslingor och håller varje slinga ganska länge på tången eller vad man ska säga för jag vill få det så lockigt som möjligt eftersom det inte sitter i så länge i mitt hår. Lockarna går liksom ur ganska fort, så efter någon timma är det mer långa lockar eller vad man ska säga. Men om jag lockar det "ordentligt" eller vad man ska kalla det tar den mellan 40-50 minuter, så det tar sitt lilla tag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0