1 år

I och med sluttentan idag har jag nu gått ett år på sjuksköterskeprogrammet här i Göteborg.
Det har gått otroligt snabbt samtidigt som gymnasietiden känns så långt borta helt plötsligt.
På måndag börjar termin 3 (av 6) Så nu är jag 1/3 sjuksköterska kan man säga ;) haha
Shit, fatta, bara 2/3 kvar, må de gå långsamt, jag är inte redo än ;) haha närå, det ska nog gå fint.

Jag kommer ihåg när jag sökte utbildningen var jag så rädd att inte gilla utbildningen.
Men det känns än så länge jättebra, vi läser roliga kurser och har lagom med praktik.
Har inga som helst problem med att sticka folk trots att jag själv är/var spruträdd.
Så det känns toppen! Hoppas denna terminen går i lite lugnare tempo än terminen jag nyss avslutade.


image description


Kommentarer
Mikaela - mamma till Viktor <3

Tack så mkt, vännen! :) Det känns sådär härligt varmt i kroppen när jag skriver breven, och sedan när andra berömmer mig för att jag skrivit så fint.



Vad kul att du pluggar till sjuksköterska! :) Det är ett av mina drömyrke!

2012-01-11 @ 13:41:11
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
LINDAVIOLA!

sv; haha, ne han fick pyttipanna :)

2012-01-11 @ 14:26:23
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Carro

Sv: Ja ssk är ett toppenyrke! Om man inte jobbar i Dalarna som mej ;) här ska det bara sparas och fast jag varit klar 1,5 år går jag fortfarande som vikarie. Dom vill anställa mej på min avd men får inte för att dom inte har råd. Ändå är vi så underbemannade så du anar inte.. Skittråkigt! Jag jobbar iaf på en medicinavd, blod-magtarm. En canceravd kan man väl säga.. Mkt leukemier.. Jag hade varit gravid 1 dag när jag tog min examen. Fick veta det någon månad senare. Så jag sommarjobbade bara, sen var det ingen som ville anställa en gravid, nyutexaminerad sjuksköterska! ;) plus att Dalarna inte vill anställa över huvud taget egentligen... Så sprang runt som uska förra vintern.



Jag tror det är bättre att få barn under utbildningen än direkt efteråt. Är det under utb så har man fortfarande praktik kvar att få in en fot någonstans och man får friska upp minnet efter att varit hemma. Är man färdig så står man där med hela ansvaret direkt efter att ha varit ledig ett år. Så det är nog bra att jobba emellan då. Men det gick bra för mej att komma in i jobbet ändå, så det är nog individuellt. Som allt annat :) men flera klasskompisar tyckte det kändes bra att få barn under utb iaf :)

2012-01-11 @ 19:23:28
URL: http://carroscaroline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0