Gynekologi

Sitter kvar i skolan efter dagens tretimmars-föreläsning.
Ska på möte i Onsala men behöver inte åka från Göteborg förän ett så sitter kvar och pluggar ett tag.
Dagens föreläsning gick otroligt fort och var mycket intressant, hade kunnat sitta hela dagen!
Föreläsaren var en femtioårig barnmorska :) Rolig var hon också, haha.
Vi pratade om graviditet, abort, missfall, könssjukdomar, blödningar, framfall, undersökningar m.m.
Blir mer och mer sugen på att bli barnmorska varje gång såna här saker dyker upp i utbildningen :)
Nu ska jag skriva klart min tentasammanfattning sen får jag gå till bussen :)



Kommentarer
Tina - Minnas mamma

Jag är också lite sugen på barnmorskeyrket. Tänk att få jobba med graviditeter och bebisar, måste vara en av de mest underbara yrken man kan tänka sig!

2012-01-06 @ 13:31:36
URL: http://hejtina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0