Hemma igen

Då vart vi hemma från sjukhuset igen, jag stannade kvar där under hela operationen
då de sa att han skulle vara helt klar vid tretiden, vilket han också var :)
Vet inte riktigt varför mitt tidigare inlägg publicerades vid ett då jag skrev det vid tio. Ja ja.
Marcus hade tid vid tio och berättade för mig att operationen startade ungefär tolv.
Och klockan tre ringde han mig (som satt och pluggade i sjukhusets kafeteria) och ville åka hem :)
Operationen gick bra, har inte hunnit prata så mycket med Marcus då han somnade direkt nu när vi kom hem.
Lillen sov även i bilen på vägen hem <3 trött kille..
Men har läst i hans papper han fick med sig och de hade gjort en artroskopi av knät och operationen
de valde kallas Menisk resektion, denna valde de då det visade sig vara en lateral menisk ruptur i knät.
Detta betyder alltså att han fått en spricka på "utsidan" av knät. Eller på den yttersta delen av menisten.
Lägger upp två bilder så förstår man bättre :)





Den delen till vänster på den översta bilden som heter lateral meniscus var det alltså som det var "fel" på.
På den understa bilden kan ni se hur en ruptur ser ut, bild B :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0