Räkningar

Fick mitt första studielån idag, har inte behövt ta det innan då Marcus stått för hyra och mat
och jag har hjälp till med det lilla jag kan med bidraget på 2700.
Men nu bestämde jag mig för att testa låna lite så det vart lite tight med pengar sen vi köpte bil
som vi (Marcus) har lån på och betalar av ungefär 3000kr i månaden.
Så nu betalade jag nyss mina räkningar och det landade på över 7000kr! Gaaaalet mycket!
Men då är verkligen allt jag behöver betala betalt om man säger så.
Mobil, hyra, moonbootsen m.m. just det, min böter på 1200kr får vi inte glömma ;) haha fyfan!
Så vi sa att jag tar hyran och Marcus tar all mat och bilen då + försäkring, tv, bredband, el osv.
Så blir det nästan hälften var om man bortser från bilen, den får han stå för då jag aldrig använder den ;)
Sen får vi se om vi fortsätter såhär eller hur vi gör :)
Jag har även lagt undan 5000kr som ska räcka till då vi åker till Sälen om två veckor och dagarna fram till
nästa bidrag efter vi kommer hem från sälen. Så nu har jag 1500kr kvar att röra mig med fram tills vi åker.
Känns som den budgeten blir ganska bra :)

Oj va text det blev nu ;) Om mycket roliga saker! haha XD



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0