Utbildningsdag & Studieuppgift

Då har jag kommit hem från studiebesöket på Östra sjukhuset :)
Det var riktigt kul och givande att få gå runt och träffa massa sjuksköterskor som jobbar på olika avdelningar och mottagningar.
Vi fick vara på akutmottagningen, gastromottagningen, stroke & hjärta.
Förutom att prata på de olika ställena fick vi även göra/testa olika saker.
Har bland annat sett hur man tar blodtryck på lår i stället för arm, druckit förtjockat vatten
(strokepatienter bland annat kan ha svårt att svälja då är tjockare konsistenser lättare)
Sett massa EKG och annan utrustning och matrial. Vi fick även fika ;) hehe
Det var trevligt iaf :)

Nu har jag varit hemma två timmar och har suttit nästan hela den tiden med min studieuppgift
som vi skulle basera på besöket idag och litteraturen, så den är jag i princip klar med :)
Vi ska reflektera över hur teori och praktik går in i varandra och observera sjuksköterskans med fokus
på att få patienten och dess närstående delaktiga i vården.
Ska in på måndag så det är skönt, slipper göra den i helgen, är ledig i morgon dessutom ;) hehe


Ett sånt här bad hade inte vart fel efter denna dagen (veckan!)
Åååh, får åka hem till mamma och pappa, har inte tid dock =/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0