B-uppsatts

Idag har jag suttit i skolan med min lilla grupp och arbetat på vår vetenskapliga rapport eller vad man ska kalla det.
I sista terminen på sjuksköterskeutbildningen och de flesta andra utbildningar också för den delen tror jag
ska man skriva en så kallad C-uppsats, typ en avhandling. Liknar projektarbetet man gjorde i trean på gymnasiet,
fast självklart mer omfattande och ska bestå av vetenskapliga artiklar osv.
Det vi gör denna terminen är som en övning kan man säga inför C-uppsatsen så de kallar den B-uppsats.
Den är lite mindre och kräver inte riktigt lika mycket av oss, men vi ska ha med minst tre vetenskapliga artiklar
och skriva mellan 6-8 sidor med syfte, metod, diskussion, resultat och sånna saker.
Det är så svårt att skriva ett sånt arbete tycker jag just när man är flera som ska komma överens och så,
men det är ändå ganska kul :) Det är ju att komma igång som är svårast och att formulera sig fint och korrekt ;)
Men det ska nog gå bra, vi har börjat på resultatet nu i alla fall och försöker få ihop våra fem artiklar till en bra enhet.

Vi har ju hela terminen på oss och får disponera tiden själva, vi har liksom inte "lektioner" eller timmar som är avsedda för att arbeta med detta. Bortsett från våra seminarier då vi ska diskutera arbetet och se så vi är på rätt väg.
Men vi vill gärna bli hyffsat färdiga nu inom de närmsta två veckorna för sen kommer resten av klassen
(hälften som är ute på praktik nu) så då har vi två veckor med föreläsningar gemensamt och sen v.14 går
vi (andra halvan) ut på praktik i sex veckor och sen är nästan hela terminen slut och det är dags
för inlämning och redovisning. Och sen är det väldigt skönt att inte behöva tänka så mycket på detta under praktiken,
det är så mycket då ändå och när man kommer hem är man heelt slut! Dessutom har vi andra studieuppgifter under praktiken.

Suck, det är en tung utbildning ändå!


Kommentarer
Amanda

sånna här tentor har vi varenda kurs, minst en, så jäääävla jobbiga så när c-tentan kommer så vill jag nog bara lägga mig ner och dö

2012-03-08 @ 17:23:26
URL: http://amandats.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0