Gårdagen & Dagen

Gårdagen kändes bra, trots massa tankar som snurrar i huvudet.
Det var min sista dag på praktiken och även min mammas födelsedag :)
På praktiken gick allt toppen! Fick vara med om ett riktigt akut läge
och lärde mig mycket, jättespännande verkligen! Har haft hand om tre patienter
själv denna sista veckan så det känns hur bra som helst :) Jag gick nöjd hem om man säger så.
Så nu är det skola två veckor sen blir det sommarlov = jobb ;)

På eftermiddagen åkte jag och älsklingen, som kommit hem från jobbet borta i Lysekil,
hem till min fina mamma på middag. 45 år blev hon igår :) Grattis grattis.
Vi åkte hem vid halv tolv.

Fick även reda på igår att jag fick godkänt på min uppgift som jag gjorde under praktiken,
Vårdande samtalet som den heter, blev jätteglad då jag tyckte det var så svårt.
Sjukt snabbt rättade de den också, sex dagar, de har tre veckor på sig och brukar inte
vara klara förän precis efter tre veckor.
Så nu är det bara det stora sista arbetet/inlämningen kvar som avslutar kursen den 1/6.
Sköööönt, men det kommer bli mycket jobb med det nu dessa två veckor.

Idag har jag sovit, sovit och sovit.. Och jobbat! Tro det eller ej :)
Skönt att vara tillbaka, första passet på dessa sex veckorna,
har alltså inte jobbat något extra under praktiken.
Men det var inga konstigheter, det var som förr på avdelningen jag jobbar.
Det blir faktiskt jobb även i morgon, 8-14, skön tid :)

Nu blir det lite tv för min del, måste även göra lunch till i morgon, suck..

image description
Min fina mamma <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0