Motgångar

För några dagar sedan fick jag en fråga om vad för motgångar/utmaningar jag och Marcus gått igenom.
Under sju år hinner man gå igenom en hel del saker, jag och Marcus har dessutom gått igenom tonåren under just dessa år och då förändras extra mycket och man växer en hel del.
Självklart har vi gått igenom en hel del svåra saker under denna tiden, det är två tillfällen jag tycker varit extra jobbiga och har nästan gjort att vi gått skilda vägar. Som tur är tog vi oss igenom det :)
Det första tillfället var flera år sedan, vi hade varit tillsammans i ungefär ett år.
Den senaste motgången var för snart ett år sedan och då märkte vi att vi kanske var för olika eller hade olika planer för framtiden. Vi bråkade väldigt mycket om hur vida vi skulle flytta eller inte.
Vi hade bara bott i lägenheten ett halvår och Marcus ville köpa ett hus i Alingsås, något jag absolut inte ville vid det tillfället, det var som en liten sommarstuga ute på landet. Allt kändes bara fel för mig och allt rätt för honom.
Så det var väldigt jobbigt just för att vi ville så olika. Jag är mer av en stadstjej. Men det blev inget hus.
Marcus trivs trots allt bra här i stan, nära till allt, fem minuter till jobbet, morgontrött som han är så är det skönt ;)
I framtiden får vi se hur det blir :) Jag vill självklart ha hus någon dag, så det är inte det att vi vill jätteolika saker, utan bara vid olika tillfällen, han har lite med "bråttom" och vill gärna ha allt nu nu nu ;)
Så är han med allt haha, så fort han fått för sig något ska det ske direkt ;)

Jag är glad att vi tog oss igenom det och att det inte blev någon liten sommarstuga på landet ;)
Vi bor kvar här i vår lilla etta i Göteborg tills vidare, just nu kollar vi faktiskt på lite andra lägenheter,
men vi har inte bråttom. Men så småning om vill ju vi ha större, börjar bli lite trångt :)


Min älskling <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0