Återbesök 1 Reumatologen

121113
Igår var det dags för första återbesöket till min läkare på reumatologen sedan jag började med Humirasprutan i somras. För två veckor sedan tog jag blodprovet inför detta besöket så dem fick jag svar på igår.
Allt såg jättefint ut! Inga komplikationer med förhöjda njur- eller levervärden pga medicinen och mina inflammationsvärden (CRP och sänka) hade normaliserats helt.
Helt galet att jag inte tagit en enda värktablett pga smärta i ryggen eller andra leder sedan jag började med
Humira. Har tagit någon enstaka då och då pga huvudvärk. Dessutom sover jag hela nätterna,
GULD värt! Tänk om jag hade vetat för ett halvår sedan att jag kunde må såhär bra!
Jag är så lycklig just nu, samtidigt gnager det lite i bakhuvudet att det inte varar för alltid, suck.
Men ska leva på dessa bra beskeden ett tag nu, jag förtjänar det. Måste tänka positivt,
även om jag är livrädd för att slås ner till backen ännu en gång, är van vid dåliga besked.
Han klämde och kände även lite på lederna och jag fick böja ryggen och han sa att allt ser bättre ut än när jag kom till honom första gången i maj i år. Medicinen fungerar alltså! Tummen upp. Så himla skönt!
Jag har gått och varit väldigt orolig och väntar mig hela tiden det värsta.
Går och väntar nästa diagnos i stort sett, är livrädd för allt och mår allmänt ganska piss psykist.
Min läkare såg på mig och hörde från vad jag berättade att jag har mycket ångest jag måste ta itu med,
så därför remitterade han mig till en kurrator. Känns helt okej, vet inte vad jag kan ha för nytta av det,
men är öppen för att prova och hoppas att det kan få mig lite lugnare och mer till ro.

Så resultatet av läkarbesöket:
- Fortsätta med Humira, 1 spruta varannan fredag.
- Försöka hinna med och prioritera träning, både styrka och rörlighet.
- Komma tillbaka för återbesök och blodprover var tredje månad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0