Blodtrycket

Sedan jag kom till reumatologen första gången i maj märkte min läkare att blodtrycket var högt ca 150/80,
sa att det nog bara var nervositet, för nervös var jag. Men har haft fler läkarbesök efter det där det varit
högt samtliga gånger så jag uppmanades att köpa en egen blodtryckmätare att ha hemma,
vilket jag också gjorde, eller min mamma snarare, hon betalade. Dyrt som fan, 1200kr, men det är det värt.
Tog det hemma i morse och blev som vanligt nervös och hjärtat började dunka hårt och snabbt.
Efter några mätningar och jag börjat lugna ner mig lite kom jag ner på detta fina trycket,
mitt "vanliga" tryck som jag legat på hos ungdomsmottagningen de senaste 7 åren,
alltså inte alls högt, utan det är bara hos läkaren, white coat syndrom alltså.
Undertrycket är dock lite högre än tidigare år då jag legat på 60-65, men jag är jätteglad.
Och sjukt lättad. Ska mäta igen ikväll :)
 

Som ni ser är pulsen hög men jag var ganska nervös och ligger nog lite högre än "normalt" annars också.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0