Ett extra extra jobb

Nytt jobb kirrat ;) härligt härligt. Ska börja jobba där jag praktiserar nu,
fast självklart inte som sjuksköterska då utan som undersköterska ;)
De som jobbar där frågade om jag ville börja eftersom de behöver timvikarier.
Pratade med deras chef som sa att det var hellungt och kul om jag ville jobba
där också (jobbar ju på demensavdelningarna annars)
Trots att det inte är han som anställde mig på demensen så behöver jag inte
göra någon ny arbetsintervju eftersom jag redan är anställd i huset,
dessutom har jag ju "lärt känna" chefen lite under tiden jag jobbar och så.
Nu får jag fixa lite komplement till min läkemedelsdelegering bara,
behöver deligering för PEG och insulin som inte varit aktuellt på demensen.

Jag har haft en riktigt bra dag i dag på praktiken med undersköterskorna :)
Kul att jobba patientnära tycker jag och känner mig liksom "hemma" och mer trygg
när jag gör det just för att jag gör undersköterskearbete på jobbet,
sjuksköterskejobbet är ju så mycket mer främmande, även om jag gjort mycket praktik
nu genom terminernas gång. Men i morgon är det tillbaka med sjuksköterskorna igen.
Ska gå med min handledares kollega :) Sen är det helg! Ledig dessutom,
om jag inte blir inringd i sista sekund, haha.

Idag har jag gjort framsteg, fick möjligheten att tappa två patienter på urin.
RIK kallas metoden, man för in en kateter i urinröret så att kisset åker ut,
sen drar man ut den igen. Dessa patienterna tappas flera gånger om dagen.
Det finns olika anledningar till att man väljer att RIKa i stället för att sätta
in en kvarvarande kateter, så att man går med "påse på benet" där urinen hamnar.
Så idag var alltså första gången för mig att göra detta. Gjorde en gång på man och en på kvinna.
Gick mycket bra och var inte alls svårt. Känns skönt att äntligen ha testat,
det var verkligen på tiden, trodde nästan att jag skulle gå hela utbildningen utan
att ha gjort detta ;) haha. Nu hade jag gärna satt en sond också så har jag testat
på allt grundläggande som man måste göra känns det som. :)

Nä, nu blir det lite soffhäng, fick gå tidigare från praktiken även idag, skööönt.
Kanske eventuellt ska plugga lite, hm, får se :)
Hej svej från glad tjej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0