Lite snurrig första vecka

 
Ja, detta blir en lite snurrig första vecka på praktiken,
min handledare är borta en del så hoppar runt lite bland andra professioner.
I måndags och tisdags var jag med min handledande sjuksköterska.
Idag blev det halvdag med en dietist, mycket intressantare än jag först trodde faktiskt!
I morgon blir heldag med en undersköterska, ska gå tappa en patient på urin eftersom
jag aldrig gjort det ;) haha och så ska jag få koppla lite sondnäring till PEG osv.
Har ingen erfarenhet av sånt men igår fick jag kuffa en PEG iaf.
Och på fredag och måndag nästa vecka ska jag gå med en annan sjuksköterska som inte är handledare.
Sen ska jag även gå med en sjuksgymnast och arbetsterapeut vid ett annat tillfälle.
Men tycker det är bra att få se lite vad alla gör och inte bara sjuksköterskan.
Än så länge trivs jag och jag tror det blir bättre och bättre med tiden :) Vi hoppas på det.
Eftersom jag gick halvdag idag ska jag försöka få lite plugg gjort också. Kan ju inte bara slappa ;)
Gick förbi avdenligen där jag jobbar också för att kolla om de hade några lediga jobbtider,
har inte kunnat ta några innan jag fått mitt schema, men nu när jag fått det tänkte jag boka
in lite helgjobb, men då fanns det tyvärr inga luckor, ovanligt! haha
Men de kommer säkert bli luckor när folk ringer sig sjuka osv men gillar att ha inplanerat
och att det inte kommer så där hastigt och oplanerat, då kanske man redan har andra saker
inbokade och måste säga nej för den sakens skull.
Nästa inbokade jobbpass är 20, 21,29 december om jag inte minns fel.
Jar jobbar ETT pass i november! INTE okej, haha. Men blir svårt att hinna med
när man har heltidspraktik, skoluppgifter/tentor och ett hem att sköta ;)
Hinner fan inte ens träna, har inte tränat sedan i början av sommaren! hahahaha
Fy, mitt liv är ett skämt ;P bläää. Onyttigare än någonsin är jag också, fläskar på, uscha haha.
Fan va roligt inlägg, not, jag slutar här ;)

Hade hellre suttit på denna båten på Cypern nu kan jag ju lugnt säga, fy faaan va gött!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0