Våga vägra under 24000

 

Efter praktiken idag hade jag och Sandra anmält oss till en föreläsning som handlar
om löneupproret, hur man vågar säga nej till lönerna som landstingen erbjuder idag,
vi fick lite tips på vad vi har för argument för att kräva högre lön.
Massa mer info och fika stod på schemat under dessa två timmar
och så var Elisabet Höglund där och pratade om hur det är att vara patient.
Hon har överlevt cancer med svårt komplikationer efter en operation man knappt
trodde hon skulle överleva. Hon har sett hur dåligt vården fungerar med kass bemanning
och sjuksköterskor måste arbeta flera pass efter varandra utan sömn.
Men hon har också sett hur fantastiskt arbete och vilken kunskap sjuksköterskorna faktiskt har.
Hon har också skrivit en bok "Nattens änglar" som hon döpt efter sjuksköterskorna på avdelningen
hon låg. Man kunde köpa den till rabatterat pris idag men jag hade inga pengar med mig.
I alla fall, riktigt inspirerande föreläsning och fan va start Elisabet är!

Bild lånad från google.
När man såg henne idag var hon säkert 15kg lättare och jag lände knappt igen henne först.
Sjukt stark kvinna som besegrade döden.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0