Exhausted

Oj va trött jag är, tredje dagen på praktiken avklarad.
Psykiatin (och dessutom när det är öppenvård) är väldigt olik annan sjukvård.
Sjuksköterskan har mycket mer samtal på patienterna som kanske annars hade
legat mer på kuratorerna. Blir inte jättemycket patientnära arbete för min del
denna praktikperiod verkar det som, det är mycket ringande till socialen, försäkringskassan m.m.
Mycket jobb som man inte tänker på att man ska göra som sjuksköterska.
Blir även en hel del möten, vårdplaneringar osv. Men det är intressant det med och jag klagar inte.
Förra perioden på vårdcentral blev ju väldigt mycket praktiskt för min del med blodprover, tryck och sår
så det känns helt okej att ha lite mindre av det nu. Vet att det kommer mer praktiskt igen
nästa period när jag ska vara på en avdelning för neurologiskt skadade.
Nu påstår jag inte att det inte är något praktiskt där jag är nu, visst tas det lite blodprover och injektioner :)
Jag trivs bra med min handledare, hoppar runt lite och går med både honom och två andra manliga sköterskor.
 
Nu ligger jag i soffan med datorn i knät, väntar på att Marcus ska komma hem, han är på ingång haha
Han har köpt en matta till vardagsrummet så det ska bli spännande att se hur det blir med den här inne :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0