Lite allt möjligt

Tjena tjena, har kommit hem och slängt mig på soffan,
sitter och kollar på Harry Potter och dödsrelikerna del 1 som går på tv.
Marcus har ju fixat så att vi har typ 200 kanaler nu haha han vill kunna kolla
massa film i vinter sa han, frågan är när han ska hinna det han som jobbar jämt XD

Var även och hämtade ut mina nya p-piller på apoteket som jag ska börja med idag.
Ska gå tillbaka till Cerazette (minipiller) igen efter tre år med neovletta (kombinerade)
pga att jag fått lite förhöjt blodtryck och även lätt blodbrist diskuterade jag och min barnmorska
om att det kanske vore bäst att ta minipiller som alltså inte innehåller östrogen som vanliga p-piller gör.
Östrogen kan öka på blodtrycket. Och delvis också för att jag har lågt blodvärde och vill därför skippa mensen.
Av naturlig anledning, så att jag inte förlorar extra blod ;) haha Hoppas jag har lika tur som förra gången jag gick på cerazette och var utan mens i två-tre år. Hoppas även att jag inte får några biverkningar och att trycket går ner.
Men det återstår att se, man kan ju göra det man kan och ge det ett försök i alla fall :)
Något som suger dock är att de jag hade går på högkostnadsskyddet men det gör inte mina nya, suck.
Tur att det inte är jättedyrt :)

Nu blev det lite privat här känner jag men skitsamma,
typ alla använder ju p-piller (eller andra preventivmedel) så tycker inte det är något konstigt att snacka om.

Ikväll blir det pizza, vi är helt slut här hemma och orkar inte laga mat
och så var det ett bra tag sedan vi åt hämtmat så det får vara ok idag :)
I morgon väntar praktik, som varje vardag men eftermiddagen spenderas i skolan.
Vi har typ som ett miniseminarium var tredje tisdagseftermiddag där vi snackar om praktiken osv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0